Okulumuz Hasta ve Yaşlı Bakımı Bölümü öğrencileri boyunpınar ve derebaşı mahallelerini ziyaret etti. Hasta Ve Yaşlı Bakımı Bölümü Öğretmeni Ulvi HORZUM'un gözetiminde , Öğrenciler tarafından tansiyon ve ateş ölçümü benzeri uygulamalar yapıldı.
18 Mart Çanakkale Zaferi ve Şehitleri Anma Günümüz Kutlu Olsun. Övün, ey Çanakkale, cihan durdukça övün! Ömründe göstermedin bin düşmana bir düğün. Çanakkale Deniz Zaferi’nin 109. yıl dönümünde, başta Gazi Mustafa Kemal Atatürk olmak üzere, Çanakkale’yi geçilmez kılan tüm kahramanlarımızı minnet ve rahmetle anıyoruz.
Okulumuzda düzenlediğimiz programımızda12 Mart İstiklal Marşımızın milli marş olarak kabulü ve Mehmet Akif Ersoy’u Anma Günü vesilesiyle Milli Mücadele’nin tüm kahramanlarını rahmet, minnet ve şükranla anıyorum. Ruhları şad olsun mekânları cennet olsun.
İstiklal Marşımız, Milletimizin bağımsızlık aşkının ve hür yaşama iradesinin en güçlü şekilde ifadesidir. Vatanını ve mukaddesatını canından aziz bilen ve bu uğurda canını vermekten bir an bile çekinmeyen necip Milletimiz kurtuluş savaşını tüm imkânsızlıklara ve ağır koşullara rağmen çok büyük bir başarı ve kahramanlık göstererek tarihte eşine az rastlanır büyük bir zafer ile sonuçlandırmıştır.
Mehmet Akif Ersoy; “Türklerin, yirmi beş asırdan beri özgürlüğünü muhafaza etmiş bir millet olduğu hakikattir. Hâlbuki Avrupa’da bile özgürlüğünün kaynağı bu kadar eskiye dayanan bir millet yoktur. Tarih de göstermiştir ki Türkler özgürlüksüz yaşayamaz.” sözleri ve yazdığı İstiklal Marşı ile aziz milletimizin özgürlük ve bağımsızlık aşkını ölümsüzleştirmiştir.
13.02.2024 tarihinde Okulumuz meslek dersi öğretmeni Ulvi HORZUM tarafından okulumuz öğrencilerine yönelik, İlkyardım eğitimi semineri verildi. Bu bağlamda en sık karşılaşılan hemlik manevrası, kanama, bayılma, yanık, kırık ve burkulma vb konularda öğrencilere uygulamalı bilgilendirme yapıldı.
09.02.2024 tarihinde Coğrafya Öğretmenimiz İslam ÇİÇEK tarafından okulumuz öğrencilerine deprem bilgilendirme semineri yapıldı. Deprem öncesi , deprem sırasında ve deprem sonrasında yapılması gerekenler hakkında öğrenciler bilgilendirildi. Özellikle ''ÇÖK -KAPAN -TUTUN'' tekniği uygulamalı olarak öğrenci ve okul personellerine gösterildi.
Eğitimin bütüncül olarak ele alınması amacıyla hazırlanan ''Kök Değerler Projesi'' kazandırılması hedeflenen 'adalet, sabır, saygı sevgi, sorumluluk, dostluk, dürüstlük, öz denetim, yardımseverlik ve vatanseverlik' değerleri ile başlamış bulunmaktadır. Okulumuzda ŞUBAT ayı itibarıyla bakanlık çalışma planı çerçevesinde belirlenen değerler ay ay işlenecektir.
Okulumuz Rehber Öğretmeni ve Tarih Öğretmeni tarafından 12. sınıflara yönelik meslekeri tanıtma semineri yapıldı. Okulumuz öğrencileri TYT ve AYT Sınavları hakkında bilgilendirildi. Emeği Geçen öğretmenlerimize teşekkür ederiz.
Okulumuzda sigara ve tütün bağımlılığı ile ilgili yeşilaydan talep edilen broşürler veli, öğrenci ve öğretmenlere dağıtılıp rehberlik panosu hazırlanmıştır.
Kas
Van Okuyor Projesi Kapsamında yapılan yarışmada 9,10,11 ve 12 sınıflarda ilçe birincisi olan öğrencilerimizi tebrik ederiz.
Van İlinde düzenlenen Okul Sporları kros müsabakasında 3. olan erkek öğrencilerizi ve beden eğitimi öğretmenimizi tebrik ederiz. Kros yarşmasında okulumuza bir kupa kazandırdılar.
Ata'mizin emaneti Cumhuriyet 100 yaşında. Görentaş Çok Programlı Anadolu Lisesi olarak büyük bir çoşku ve neşeyle 29 Ekim Cumhuriyet Bayramını kutladık . Emeği geçen tüm Öğretmenlerimize ve Öğrencilerimize teşekkür ederiz.
Bu güzel günü gurur ve mutlulukla kutladık. Cumhuriyetimizin 100. Yılı Kutlu Olsun.
İLİMİZDE UYGULANAN ÖNEMLİ EĞİTİM PROJELERİNDEN BİRİ OLAN ''VAN OKUYOR PROJESİ'' HER YIL OKULUMUZDA DÜZENLİ OLARAK UYGULANMAKTIR. BU YIL DA SENE BAŞINDAN İTİBAREN ÖĞRETMEN, ÖĞRENCİ VE PERSONEL KATILIMIYLA DÜZENLİ BİR ŞEKİLDE YÜRÜTÜLMEKTEDİR. BU PROJE SAYESİNDE ÖĞRENCİLERİMİZDE GÖZLE GÖRÜLÜR BİR OKUMA ALIŞKANLIĞI GÖZLENMEKTEDİR.
Ekm
Okulumuzda deprem tatbikatı etkinliğini gerçekleştirdik. Okulumuzda düzenlenen tatbikatın asıl amacı öğrenci ve tüm okul kadrosunu, olası bir deprem veya yangın felaketine karşı bilinçlendirmek, yapılması gerekenler konusunda onları bilgilendirmek. Bu amaç doğrultusunda tatbikat gerçeğin kopyası olarak, gerçeğe olabildiğince benzer halde uygulandı.